H Μαρία Ανδρέου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Το γνωστικό της αντικείμενο είναι Διαταραχές Λόγου και Ομιλίας σε Παιδιά. Πραγματοποίησε τις διδακτορικές σπουδές της στο τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ενώ η διδακτορική διατριβή της είναι στον χώρο της Ψυχογλωσσολογίας. Συνέχισε ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια για μια πενταετία στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου της Κολωνίας όπου δίδαξε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα στην ειδικότητά της και εξέδωσε τη μονογραφία με τίτλο «Language and cognitive aspects of child bilingualism: Research observations and classroom applications» (Βερολίνο: Peter Lang, 2021).
Η έρευνά της επικεντρώνεται κυρίως στις γλωσσικές και γνωστικές ικανότητες μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, συμπεριλαμβανομένης της Διαταραχής του Φάσματος του Αυτισμού (ΔΦΑ) και της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής. Στο πλαίσιο της έρευνάς της στο πεδίο των νευροαναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών, επελέγη για χρηματοδότηση από το ανταγωνιστικό πρόγραμμα «Χρηματοδότηση της Βασικής Έρευνας (Οριζόντια υποστήριξη όλων των Επιστημών), Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Ελλάδα 2.0)» του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (2023-2025). Το πρόγραμμα της με τίτλο “Autism, Theory of Mind and Bilingualism (AuTism)” έχει ως στόχο τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ γλώσσας, Θεωρίας του Νου, Επιτελικών Λειτουργιών και διγλωσσίας, εξετάζοντας αυτιστικά παιδιά υψηλής λειτουργικότητας. Tα ερευνητικά της ευρήματα έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και σε πρακτικά συνεδρίων.